onsdag 10. november 2010

Lilla rokokkostol - før og etterbilder

Her er siste hobbyprosjekt ferdig! Noen av dere syns kanskje den ser kjent ut, jeg laget nemlig en lik en for ikke så lenge siden. Siden den ble så populær bestemte jeg meg for å lage en til! (den rakk bare så vidt innom finn og shopen..)
Stoffet skinner og møbelbåndet også... ganske så lekker:-)

Her er før og underveisbilder av stolen:



Og disse kule stoffene fant jeg på bruktbutikken her om dagen. Jeg har allerede planene klare for de, og tror det kommer til å bli skikkelig kult.. :-) Dere skal få se etterhvert!


11 kommentarer:

Popsinune sa...

Så lekker den ble.
Digger det stoffet du har valgt!

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kjempefin stol!
Du er flink☺

Klem M♥

Fossestua sa...

Sikle sikle!!! Den ble lekker!!
Måtte le av kommentaren din inne hos meg...stakkars folk som ikke har vedovn, knis :) Her nord i landet har jeg ihvertfall ingen problemer med å få gitt bort de tennbrikettboksene! Tror faktisk ikke vi kjenner noen som ikke har vedovn,hihi :)
Klem fra Lise

Hjertedamas blogg sa...

Så flott stol:DDD Helt nydelig:DDDD Holder på å trekke om en chaiselong for svogeren min, så jeg er på kurs hver onsdg. Den blir i en blå/grønn farge, etter svogers ønske. Med masse bretter og knapper, så nå er jeg dødssliten:DDDD Et par onsdager igjen, så er den ferdig:DDD Men det er veldig morsomt:DDD klemz

Bekka sa...

Jeg har sagt det før og sier det igjen: Denne stolen er sinnsykt lekker!! Elsker det vakre lilla stoffet mot det hvite :)
Klem fra Bekka

Jannes lille sted sa...

Heg ☺
Nydelig den stolen ble altså!
Superflink du er!

Ha en nydelig dag
Klem Janne Merethe

Hjertedamas blogg sa...

Hei igjen. Jepp, det blir veldig dyrt. Det jeg går på nå, er det svoers som betaler, både kurs og materialer, for det er hans sofa. Den gamle sofaen min kostet en hel formue. 2500 for sofaen, som jeg forøvrig kjøpte av Gine, 2500 for kurs, 3000 kr for materialer. Og dette var det som er under trekket. Jeg hadde ikke råd til å kjøpe møbelstoff, og ikke tid til å vente til bedre tider, så jeg kjøpte en rull med stoff på jysk for 175 kr, + bånd på Huqvarna. Og det gjorde jeg hjemme på egen hånd. Stoff og stil har en del rimeligere møbelstoffer, det som jeg trekker om sofan til svogers, koster 250 kr meteren. Men materialene er forferdelig dyre. Mens den sorte og beige stolen, som jeg trakk om på det første kurset, kom materialer og stoff på tilsammen 1000 kr. Og bytte fjærer koster ca 50 kr stykket. I den gamle sofaen er det 32 stykker. Men det er utrolig morsomt. Jeg skal på kurs igjen til våren, jeg har en gammel stol jeg tenker jeg skal ordne med,- fra bunnen av:DDDD Håper at jeg har råd, he-he klemz

Anne N. sa...

Herlighet så nydelig stolen er blitt :o)
Ser de samme blomstene i utskjæringene som på speilet du har på bilde til høyre i bloggen!
Du er kjempeflink!
Klem, Anne:)

Hjertedamas blogg sa...

Det grå stoffet varer nok ikke evig, for å si det sånn. Men det var mer en test for meg selv. Hadde problemer med valg av farger, og sånn. Men jeg er veldig fornøyd med det grå stoffet, så jeg skal lete etter noe tilsvarende, men i møbelstoff. Men jeg skal da brette og leggefolder, og sette i 52 knapper. For dette billige stoffet er ikke smussavisende, og til å tørke av. Men jeg kan legge et teppe i setet, eller en pels:DDDD Frem til jeg finner noe som ligner. Bør kasnkje nevne at dette stoffet på sofaen, har ligget i badekaret i kaffevann!!! Tatt en krymperunde i vaskemaskin og tørketrommel, og så strøket med lavendel vann på strykejernet:DDDD Grunnen er at jeg ønsket et mer varmere preg på stoffet. Jeg er faktisk veldig glad i sofaen, fargen på stoffet og det gamle treverket, som jeg har valgt å ikke gjøre noe med. Ps vedr kurs. Dersom du har en gammel sofa du ønsker å reparere fra bunnen av, så får du ta det som er under møbelstoffet på det ene kurset , og det som er over på et annet. Jeg brukte et helgekurs på det som var under, og stoffet brukte jeg en uke på og få på plass:DDDD Så etter jul skal jeg begynne å lete etter det perfekte soffet til sofaen, for nå vet jeg hvilke farge jeg skal ha!!!! GRÅTT:DDDD Og den som leter, den finner:DDD håper jeg:DDDD Ha en nydelig dag:DDDD Klemz

Chiline sa...

Drit lekker stol!!!
Helt nydelig det lilla stoffet du har brukt.
Så flink du er!

Ha en riktig fin dag :)

Klem Chiline

Bondekjerringa sa...

utrolig nydelig stoff! Og sammen med stolen ble det jo helt fantastisk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...